Mye - Uthyrning

Så sjukt. Idag är det 2011 års sista dag? Året har varit helt fantastiskt verkligen. Har lärt känna så många nya underbara människor, utvecklats grymt mycket i min ridning & en hel del som person också.

Varje år, vid Jul har kdrf en uthyrning av sina ponnyer & hästar. Man får fara dit & rida en ponny/häst 1h pass i ridhuset. I år var det Fanny jag hyrde!
Under uppvärmningen började jag med att trava igång henne ganska ordentligt. I ganska högt tempo, så hon kom igång. Hon är ju inte precis den piggaste ponnyn ;)
Sen lade jag in galopparbete ganska snabbt. Hon brukar oftast gå bättre & jobba bättre om hon får galoppera igång sig! Jag red halt-galopp-halt & hon gjorde ett riktigt bra jobb. 
Mot slutet så tappade jag väl lite motivation, för jag var sjukt trött, & ponnyn segade ihop totalt & då travade jag mest runt & gjorde inget. Ponnyn hade ställt in snigelläget ni vet ;) Jag tog av henne sadeln i slutet & travade av henne utan den.
Tyvärr så blir det inga bilder, för jag var så klantig & glömde minneskortet hemma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0