Hej Hej

Hej hej Emelie Lefevre. Jag är 13 snart 14 år! det ska bli sjukt kul att blogga här med bästa Mye och Jennifer. jag tänkte berätta lite kort om hästarna runt omkring mig.
Jag har faktiskt ingen egen häst utan jag rider i ett stall med 5 hästar, min systers häst, tre fullblod och en shettis. Jag rider två av fullbloden, lite grann på min systers häst och det är nästan bara jag som tar hand om shettisen. Jag skriver lite kort om var och en.

Jag börjar med Red Hill, som kallas Red, han är den hästen jag rider mest. Han är 17 år gammal och tävlar fälttävlan på en stjärnig nivå ( inte med mig) Han är busig och snäll. Han är rädd för typ allting. Men han litar mer på mig nu så nu blir det bara bättre och bättre. Jag hoppar honom mest men i sommar kanske jag ska tävla någon liten fälttävlan.



Homer´s ghost är en gammal kille på 21 år. Han är genom snäll och den lungnaste som finns. Han är pensionerad nu men jag rider honom ett par dagar i veckan. Han får mest lufsa runt i skogen och hoppa lite små hinder.




Piazza min systers häst: Hon är ett sto på 15 år. Hon tävlas i 110-115. Hon är snäll men väldigt busig.


Gnäggis: henne har varit hos oss i några månader, hon är envis men glad. Hon tricktränas lite grann och tömmkörs/ körs. Hon är lite tiggig och jobbig men jag älskar henne ändå!



Sen har vi Fado honom som jag inte rider alls men jag är med på tävlinga, longerar honom mm. Han är 8-9 år men en unghäst i huvudet eftersom han gick som gallophäst tills han var 6. Han går fälttävlan i debutant- lätt nivå. Han är lung och snäll i hanteringen från marken men lite knäpp att rida.




Det var lite snabbt om hästarna. Har ni frågor till mig så är det bara att fråga på. // Emelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0