Jennifer - Heeeela året

Januari:
Hände inte mycket, hade ju Kosack då så jag red han. Vet inte ens om jag har en bild från januari.

Februari:
Fortsatte med ridningen på Kosack, litade mer på honom. Minns att jag mest red på banan då han var lite osäker i trafiken och då var det verkligen trångt på vägarna.

Mars:
Allvarligt jag minns inget, men antar att allt flöt på som vanligt.

April:
Vi började fara till kdrf och hoppa mer, jag vågade hoppa han och fick han faktiskt över dom hinder han inte ville över. Det blev lite konstiga hopp ibland men. I dressyren hade jag även börjat rida han bättre och han började jobba ordentligare.

Maj:
Kosack blev halt, han fick vila en vecka sen fick jag sakta skritta igång han. Red även Sweetie mycket den månaden. Och jag såga en råtta som hade dött i Ceders vattenhink!:O Usch vad äckligt det var. Den 20 maj blev Kosack halt igen efter jag hade skrittat han enligt vetrinärens rekomendation. Började bli mystisk med hans hälta då han fick en knöl på höger fram. Men innan hade han varit halt på vänster men sedan den 20 maj var det höger. Fick rida Ceder för första gången!♥ Sen kom vetrinären som sa att han skulle vila en vecka till och efter den veckan skulle vi böja benet och klämam så hårt vi kunde på bulan. Om han inte reagerade då fick jag börja rida han igen, reagerade han skulle han vila en vecka till.





Juni:
Red ceder någon gång även där. Kosack reagerade inte alls på att vi tryckte på bulan så jag gjorde som vetrinären sa och började skritta han och ta promenader. Hästarna fick sommarbete. Den 18 juni blev han halt igen. En dag hade våran stallägare sett att Kosack låg ner mycket i hagen hela dagen. Vetrinären kom och det visade sig att han fick lindrig fång. Elle rmed andra ord han var påväg att få fång. Men eftersom det märktes så tidigt så blev det inte så allvarligt.





Juli:
Kosack blev friskförklarad och jag skulle skritta han i flera veckor. Kosacks förförra ägare kom och hälsade på och han hade tydligen haft fång vilket vi aldrig fått veta. Han hade även varit utställd och fick 39p. Vi la även ut han på annons.

Augusti:
Finaste Ceder flyttade.. Bara oseriösa mejlade/ringde på Kosack vilket inte alls var kul. Skulle snart hem med Kosack från stugan. Hade fått veta att det skulle renoveras i stallet vilket inte alls var fel :D Vi hade en ny stallägare också. När jag fick börja trava han några steg blev han så otrooligt fin hela tiden! 

 

September:
Den fjärde september (tror jag) for jag och provred världens finaste Ballerina! 24 september provred jag henne ännu igen. Blev bara mer och mer fäst vid henne. Fick även prova rida Matrix :D! Han var riktigt fin, men tungriden xD Jag var ganska trött i benen efteråt.
Film från provridningen:



Oktober:
Hoppade Kosack för första gången på månader :D
Kosack skickades till Ballerinas ägare för försäljning och där hittade dom ett hem åt honom. Då fick jag även hem Ballerina! 20 oktober stog hon i stallet.


Sista bilden♥



November:
Allt flöt på, lärde känna Ballerina mer och mer. Tävlade våran första tävling tillsammans en clear round 60cm. Vi blev felfria :) Berit kom till världen, hatar henne. Stormen alltså. 28 november gick hon omkull vid lastningen sen dess gick hon inte lasta mer..



December:
Marita började hjälpa oss med lastträning, det går redan bättre!:D Börjar gå jättebra med Ballerina:D

Sådärja, inte bilder på alla men jag orkade inte (A)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0