Mye - Fanny & Monamie

Idag var det uthyrning på ridskolan idag igen & jag hyrde Fanny precis som i fredags. Mamma hyrde en av de stora hästarna, Monamie! Jag red Monamie för 2 år sedan ganska exakt på Juluthyrningarna då & jag var totalt fast. Men jag har inte ridit henne sedan dess, fast idag fick jag sitta upp i slutet & rida henne 15min typ.


Fanny var verkligen jättejobbig att rida. Höll på & stannade hela tiden? Fast ja, det brukar hon ju envisas med ganska ofta. Men hon var finare än i fredags. Det gick inte att rida någon speciell övning så att säga då vi var 12-13ekipage i manegen samitidigt så jag red mest runt fyrkanten & gjorde inget alls kändes det som -.-'
Lite galoppfattningar från skritt/halt & arbete i trav!


Monamie hade som sagt mamma hyrt. Men snäll som hon är lät hon mig rida henne typ 15min & jag är verkligen totalt såld på denna häst alltså! Verkligen superduperfin är hon. Inte speciellt komplicerad alls & gör det man ber henne om. Det är ingenting i handen, men man har fortfarande ett stöd i munnen. Hon kryper inte undan handen så att säga ;) Däremot har hon en jävligt skum takt i galoppen om man inte rider ihop den, fast som sagt är hon inte speciellt komplicerad.
Jag gjorde lite halter & tempoväxlingar. Skänkelvikning i trav & testade även förvänd galopp på henne. Gissa vad! Hennes förvända galopp har mycket bättre takt än när hon går i rättvänd?

Fanny                                                         Monamie
Sto f. 2000                                                   Sto f. 1999
135,5cm                                                      Svenskt halvblod
Ingen aning vad hon är utbildad                      LA dressyr
men har hört att hon hoppade LA                   LC hoppning
hos förra ägaren. Men tyvärr
hoppar hon knappt en bana på 70
längre sen hon kom till ridskolan.

Kommentarer
Postat av: Petronella :)

vilka sötnosar! :'D

2012-01-08 @ 13:50:52
URL: http://taggibaken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0